Styrka i strid.

"Kroppen och psyket ger upp redan innan vi är framme. Hela bilresan fram till Löwenströmska är en plåga. Sjukhuset är lika med helvettet i mitt huvud, dödens portar, inferno, avgrunden. Misstolka mig inte, personalen är underbara och doktorerna väldigt duktiga men det enda jag relaterar sjukhus till är enorm smärta, väntetimmar och tabletter. Alldeles för många tabletter. Det är som att sjukhuset hatar mig och torterar mig genom att alltid på något miserabelt sätt dra mig tillbaka. För jag kommer ALLTID tillbaka till Löwenströmska sjukhuset. Förr eller senare är jag i dess makt igen."

Utdrag för några månader sedan innan min tredje operation. Idag, när jag gick ut genom sjukhusets portar för sista jävla gången i hela mitt liv vet jag att jag aldrig mer kommer skåda denna hemska byggnad igen. Aldrig mer. Nu säger dom att jag är fri och klar. Trots att mitt sexmånaderstest inte var komplett, och trots att det gör otroligt ont och även fast knät är ostabilt så är jag färdig. Både kirurgen och sjukgymnasten uppmuntrar mig till att börja med innebandyn igen sakta men säkert. Jag tror faktiskt ingen förstår vilken lycka det är. Det är ett jättekliv i den här snedvridna historien. 17 månader efter det avslitna korsbandet, utsträckta ledbandet, vattnet i knäskålen och benbiten i minisken så ska jag vara kapabel till att röra mig efter mina egna villkor. Det är som att vinna en miljon kronor. Nu handlar det bara om fokus motivation och positiv energi. För jag ska klara det här, snart är jag tillbaka. Snart.
Vi får se hur det går. Måste testa först, antingen vinner jag över mig själv eller så faller jag tillbaka till den jag varit i sjutton månader nu. Det här är något jag kommer ha med mig i hela mitt liv så jag tänker tvinga det till att bli en styrka istället för svaghet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback