Watching this world pass me by

Vem är jag? Ja vem är jag. En regndroppe i havet ungefär. Jag heter Matilda Gradin, 17 år gammal och bor i Uppsala. Jag växte upp i fålhagen och bodde där tills jag var 16 år, då mina föräldrar skiljdes. Nyligen alltså. Jag flyttade då till centrum med mamma. Det är det värsta som hänt mig, någonsin, och det skär fortfarande i hjärtat. Det fick mig att tappa tron på kärlek och löften.

Jag går just nu andra året i gymnasiet på JENSEN. Bästa skolan enligt mig, kunde inte ha valt en bättre skola. Dock gick jag först en vecka på Rosendahl i början av ettan men bytte direkt. Jag går i en tjejklass, yes you heard me, bara massa chicks i min klass. Men det är kul det med! Vi har extremt roligt i skolan.

Jag har spelat innebandy sedan jag var sju år gammal. Det är/var en väldigt stor del av mitt liv, lite som en livsstil. Det fick mig att må bra. Nu har jag inte spelat på ett år eftersom jag skadat mitt knä ordenligt. Det har varit en enorm påfrestning och jag har varit nära att ge upp flera gånger efter alla mediciner, operationen, sjukgymnastiken och smärtan. Snart ska jag göra min andra operation.

När jag tagit studenten ska jag resa. Se världen. Uppleva saker. Jag hatar känslan av att leva i en bubbla, precis som jag gör just nu. Jag behöver spänning och förändringar i mitt liv. Mitt drömyrke är författare eller journalist. Jag är tjejen som skriver noveller på fritiden. Tjejen som alltid söker någonting, men inte vet vad.


Kommentarer
Postat av: BAVE AMIN

Fin presentation av dig själv! Kramis

2010-09-13 @ 18:07:52
URL: http://baveamin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback