Korsbandsoperation

Ojojoj. Tänkte försöka blogga lite medans jag är vaken och orkar skriva om operationen. Dagen innan (onsdag) fick jag ju som sagt duscha i descutan. Så jävla äckligt, tänk er att ni duschar i ren vodka. Efter klockan 00.00 fick jag varken äta eller dricka. Åkte upp till sjukhuset dagen efter och blev omhändertagen direkt. Fick lite tabletter, byta om till riktigt snygga sjukhuskläder (not) och fick min säng och garderob och sånt. Fick nålar och rör i armen också, smärtstillande.

Vid det här laget var jag helt uppgiven, det kändes som om läkarna kunde göra vad som helst med mig. Det skulle ändå inte spela någon roll. Jag var inte mig själv.

Blir inkörd på bår till operationssalen där läkarna söver mig. När jag vaknade några timmar senare kände jag den värsta smärtan någonsin, hela benet brann och sved och värkte, galet ont. Läkarna får lite smått panik när dom ser mitt tillstånd så jag får mer morfin och tabletter. Somnade.

Jag sov och vaknade till lite då och då för att få mera tabletter och dricka vatten mellan 12.00 - 18.00. Så trött tjej! Jag var inte ens hungrig trots att jag inte ätit något på över 12 timmar. Tröck i mig en halv macka. Sen skulle jag upp och "vandra" (åka rullstol) lite vilket resulterade i att jag svimmade. Bra där. Sen kom liza och mor min och hälsade på. Låg med dropp och kallsvettades. Blev lite piggare när dom hälsat på mig!

Somnade i min lilla sjukhussäng och vaknade halv sju dagen efter. Det första jag gör när jag vaknar är att svimma ännu en gång när jag skulle upp på toa. Låg och skakade i typ en timme. Kollade ut genom fönstret och hatade min situation. Det blev lite bättre och jag åt litegrann. Kom hem idag runt elva kanske.

Nu ska jag fortsätta knarka tabletter och sova. Det ända jag faktiskt kan göra. En uppsats blev det minsann. Synd det, äsch ni behöver ändå inte läsa det är ju för min egen skull.


mitt fina ben. okej mega bandage haha

gud vilken äcklig bild. haha man kanske inte får lägga ut såna här? :o

jag och liza idag. nattis fotograf!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback