jag saknar dig fortfarande

Det här inlägget nedanför är ett kopierat inlägg ur mitt arkiv. Det skrevs av mig i april 2009 efter en händelse som skakade mig rejält. En flicka hoppade framför tåget och tog sitt liv. Jag kommer ihåg hur berörd jag blev och hur mycket det påverkade mig. Nu står jag här ca 1,5 år senare och har gått igenom exakt samma sak själv. Min vän ställde sig framför tåget och tog sitt eget liv. Hon bara dog. Slutade existera.

"Malin Karlsson, levde i 15 år.


jag tror inte någon har undgått att missa dödsnyheten om denna flicka .
Malin, 15 år , som gick in i en tågtunnel i stockholm och blev överkörd. självmord eller inte självmord? det finns många variationer kring hennes fall. men det viktigaste är inte hur hon dog, det viktigaste är varför hon dog. 

en tjej som var väldigt bra kompis med Malin, berättade för mig förra veckan att det var faktumet självmord. enligt henne så hade Malin sprungit ner i tågterminalen och ( tillochmed) sagt till vakterna att hon skulle ta livet av sig. då hade dom tydligen bara skrattat åt henne och hånat henne och använt ord som ; yeah right att du ska .. osv. anledningen till att den här bekanta till mig vet allt det här är för att Malin hade smsat henne under kvällen och dom skulle ses. den här tjejen var till och med på väg till station för att hjälpa sin vän som mådde dåligt., men hon hann inte i tid. men vem vet?

en annan historia kring Malin,
som jag läste om, var att hon var ordentligt full och skulle gömma sig för vakterna i tågstationen. då råkade hon av misstag hamna i en tunnel och när tåget kom var det för sent. precis innan hennes död hade hon smsat en vän och skrivit " jag hör hur tåget kommer " . men som sagt, vem vet?

jag vet inte riktigt vad jag ska tro. jag har en känsla av att hon just då för stunden kände sig trött på allt, och det är klart att alkoholen hjälpte till så hon mådde ännu sämre. a moment of depression som ledde till en ung flickas död. men vad vet jag? det här är bara det jag tror. den här tjejen hade hela livet framför sig. hon var lika gammal som jag , hon lever i samma land som mig & pratar samma språk som mig. vi har exakt lika möjligheter i livet. varför skulle just hon dö? hon hade så mycket att se fram emot och så mycket som skulle ske i hennes liv. jag kände absolut inte Malin, men jag tycker det är hemskt att en sån ung människa blir berövad på sitt liv. alla borde ägna en tanke åt Malin, verkligen alla. tänk på flickans familj, vänner, skola . alla som blev påverkade. "

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback