årsresumé 2010

Januari:

Firade in det nya året tillsammans med "tunabergsbrudarna" hos Moa, askul var det. Den här månaden festade vi även rejält vilken ledde till en sliten Matilda haha.. Drog även en stockholmshelg med julia vilken var trevligt! Min farmor skaffade även en hund som idag betyder väldigt mycket för mig, gullegull.

nyår 09/10


sixten


Februari:

Jag och Annika åkte skidor i vemdalen under sportlovet, det var en spårad resa och minnena kommer alltid bestå. Mickan och rebecca styrde en jävligt rolig fest som kaosade lite dock, jag var den enda som var spiknykter! Vid det här laget hade ingen läkare lyckats lista ut vad det var för fel på mitt knä så jag fick åka till huvudstaden och göra magnetröntgen.

mickan & rebeccas fest


Mars:

Jag fick reda på att min korsband var avslitet och att min första operation skulle äga rum om två månader. Malin frisellan styrde en rolig 17års fest. Detta var en väldigt jobbig och mörk månad i mitt liv.

malins fest


April:

Liza fyllde sjutton. Vi såg remeber me på bio och jag skrek av gråt. Vi festade hos rebecca eriksson med alla brudar, saknar dom tiderna väldigt ofta. Åkte till stockholm med familjen och såg bounce, så sjukt coolt. Samma kväll festade vi hos natta! Vi körde även gokart med innebandylaget vilket var sjukt roligt. Det började bli ljusare ute och humöret steg sakta men säkert samtidigt som vi alla längtade efter en speciell dag: Sista april. Valborg. Vilken jävla dag/kväll det blev. Kan beskrivas som rolig, suddig, fasanfull och underbar. Svårt. Hade jättekul med vännerna iallafall!

bounce


valborg


Maj:

Dagen efter valborg när jag befann mig i en jobbig fas och var väldigt ostabil styrde mor min upp det och vi begav oss till örebro för att hälsa på "familj nummer 2". Dom hade precis fått massa kattungar så jag var in heaven. Gjorde även min första knäoperation denna månad och det var otroligt psykiskt påfrestande och jag mådde dåligt hela tiden. Jobbig månad på många sätt & vis. Jag fick jobb på gotland och bestämde mig för att spendera hela min sommar där, behövde komma bort. Det började bli sommar och vi spenderade många kvällar i stadsparken med filtar, musik, mys och kärlek.

kissekatten


knät efter operation


Juni:

Sommar. Var på många studentmottagningar. Fick sommarlov och åkte till spanien med familjen & familj nr 2. Denna månad är både den bästa och den värsta i hela mitt liv. Den här månaden, den 22 juni tog min vän sitt liv. Kommer alltid förknippa den här månaden med sorg. Efter hennes död "flydde" jag, annika, emilia och nathalie till gotland. Vi bodde själva i en villa och försökte läka tillsammans. Jag är väldigt glad att vi åkte dit, det har nog hjälpt extremt mycket.

gotland


jennifers minneslund


Juli:

Åkte till grekland med liza. En av de roligase resorna i mitt liv. Resterande delen av månaden jobbade jag för fullt. Varje jävla dag. Det är jag glad över, behövde tänka på annat.

grekland


Augusti:

Jobbade nästan hela månaden. Lämnade gotland vilket kändes tungt, fasade för att komma hem till Uppsala och möta all sorg och elände. Seglade i skärgården ett par dagar. Skolan började igen och rutinerna kom igång. Fyllde även sjutton och var ledsen hela dagen.

hejdå gotland


September:

Firade kulturnatten med tjejerna och det var en dimmig kväll. Jävligt rolig också. Detta var årets värsta månad (tätt efter juni) eftersom min korsbandsoperation skulle göras. Den 23 september. Aldrig mått så dåligt i hela mitt liv.

kulturnatten


Oktober:

Låg inomhus i min säng i tre veckor. Kunde inte göra mycket alls denna månad faktiskt. I slutet av månaden festade jag. Sjukt, borde inte gjort det. Körde nyktert men det var påfrestande för knät vill jag lova. Började även träffa Hannes denna månad så lite bra var den ju!

fula äckliga knä


November:

Festade hårt. Två maskerader varav en min kära klass styrde som blev riktigt jävla lyckad. Åkte till stockholm med Annika och kollade på en malmö ff match, nya minnen! Pluggade extremt mycket denna månad, crazy. Fick  tandlälarskräck efter ett vidrigt besök hos the denist. Fick min älskling denna månad mehe.

maskerad 1


maskerad 2


December:

Den här månaden fick jag börja springa igen efter alla knäoperationer. Hade inte fått sprungit på sex månader så det var ett stort steg! Styrde även en glitter & disco fest som vart lyckad. Firade julafton med pappas sida vilket var spännande och roligt.

disco glitter


Imorgon är det sista december och årets sista dag. Det här året, 2010, kan klassas som mitt livs värsta år. Men även som mitt livs bästa år hittils. Hoppas 2011 bjuder på nya, glada minnen och jag längtar efter att lämna allting bakom mig och börja om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback