lite tankar om kommande skolavslutning

jag har tänkt mycket på att vi nior nu slutar grundskolan. snart har vi ingen skolplikt över huvud taget. nu blir allt på ens egna villkor.. jag har snart spenderat tre år på tunabergskolan med min klass, 9a. tre år har gått sjuuuukt fort. alla snackar om hur skönt det ska bli att sluta , hur mycket man hatar skolan, maten, lärarna osv. men jag vet att alla innerst inne tycker det känns konstigt och tomt att lämna allt. för hur mycket man än ogillar allt som har med skolan att göra, så är det ändå dom i din klass & i din skola som du har spenderat de viktigaste åren i ditt liv med. allt händer i högstadiet, alla förändras i högstadiet, allt provas på i högstadiet, alla går skila vägar efter högstadiet. det kommer kännas jobbigt att lämna " trygga högstadiet " för okända gymnasiet. jag & min klass har gått igenom otroligt mycket tillsammans, och nu kommer allt snart vara över. slut liksom. inget mer. hur skönt det än kommer bli att slippa sitta på tröga ettan till skolan varje morgon, så kommer jag sakna högstadiet och tunabergskolan.

Kommentarer
Postat av: bimsi

texten stämmer, slutet är nära nu och mina ögon fylls av tårar.



bra skrivet mg!

2009-05-28 @ 23:17:45
Postat av: matilda

tack älskade vän

2009-05-28 @ 23:44:16
URL: http://mgradin.blogg.se/
Postat av: bimsi

asså jag kan inte slutas beröras nr jag läser den texten, man blir helt tagen. seriöst läs upp den på skolavslutningen, kanske inte det där med att hata lärarna men , och lägg till jag kommer sakna alla personer.

2009-05-31 @ 22:16:05
Postat av: bimsi

jag kan inte sluta beröras när jag läser den där texten. Den är grym läs upp den på skolavslutningen! Kanske inte det där om lärarna ;)

2009-05-31 @ 22:17:33
Postat av: bimsi

Oj oj, det råkade bli två st xD, men som sagt matilda skit bra skrivet än en gång!

2009-05-31 @ 22:18:33
Postat av: matilda

haha gumman! nej det vågar jag inte :O aaaldrig! okej om du läser med mig?

2009-05-31 @ 22:34:24
URL: http://mgradin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback