snart solarieförbud för minderåriga..

känn på den du, annika!  jag läste i expressen att det kanske ska bli lag på att man måste vara 18 år för att sola solarium, plus att strålningen ska halveras. anledningen till detta plötsliga altenativ är att fler och fler får livsfarliga cancerframkallande brännskador. Jag solar inte så mycket solarium själv. okej, jag kan väl erkänna att jag var ganska tight med solariet i höstas och nu på senaste tiden har vi väl funnit varandra igen.. men ärligt, det är ju upp till en själv om man vill sola eller inte? det är ju ens egna val. man vet konsekvenserna ju ; åldras i förtid, rynkig, flagnar, brännskador, cancerframkallande osv. jag tycker inte det ska bli 18års gräns, för helt seriöst tror jag inte det är så stor skillnad på att sola utomhus i solen och i solariumet. och just nu känns det ändå som man kommer få cancer hur man än gör, chips innehåller tydligen också något farligt ämne? visst, det kan ju vara bra för samhället och så, men jag vill ändå kunna ha tillgång till lite sol och bränna även fast det är december och 20 minusgrader.


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Här måste jag kommentera lite, känner jag. Faktum är att det inte alls är samma sak att sola utomhus och på solarium, det LOVAR jag dig. Jag vet, snarare. Solarium är sjukt farligt och en 15 åring som du själv, kan tydligen inte bära samvetet med här. Du verkar inte förstå allvaret i skadorna som kan ske. Det är precis som att du dricker alkohol och sen visar det sig bli lite för mycket och vips så däckar du, förstår du?



En som bryr sig.

2009-04-21 @ 22:03:47
Postat av: Anonym

hahahahahahahahahahahhahahahahaha

2009-04-21 @ 23:17:23
Postat av: Anonym

jo okej men visst , jag solar nästan ALDRIG . gjort det två gånger förra veckan, och gången innan jag solade då var i december.



Jag skulle inte heller vilja relatera solning med alkohol, jag hoppas verkligen inte du syftade på mitt alkoholintag för isåfall blir jag arg :D

2009-04-21 @ 23:19:16
URL: http://mgradin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback